Zajęcia z komputerem w Szkole Podstawowej 321
Wrzesień 24 2017 02:23:25
Nawigacja
Tydzień kodowania

Tydzień kodowania to było wielkie święto naszych młodych programistów.

Klasy 3 na kole realizowały w Scratchu projekt kot goni mysz. Uczniowie wymyślali historyjki i je realizowali. Rekin gonił rybkę, niedźwiedź psa, pies kota itp. W przypływie inwencji pojawił się pomysł na grę „rekin goni nurka”, ale osobiście nie pochwalamy takiego podejścia :-)

Było mnóstwo zabawy. Koło rozrosło się do 28 uczniów.

Następnie uczniowie pracowali nad własna wersją gry zgadnij jaka to liczba.

Ostatnie zajęcia to testowanie. Każdą grę testowało (czyli zwyczajnie grało) dwóch uczniów. Jeżeli gra była poprawna podnoszono żółtą kartkę, jeżeli wymagała poprawy fioletową. Następnie grupowo poprawiali gry z błędami. A znawcy tematu wiedzą, że znalezienie błędu w złożonym programie, to wynik ciężkiej pracy, intuicji, a czasami nawet szczęścia.

Wstępem do kolejnego cyklu zajęć była gra ping-pong i oczywiście turniej kto dłużej. Grali wszyscy, a najlepszy otrzymał nagrodę.

W międzyczasie padały pomysły na udoskonalenie gry – dwóch graczy, zielony stół, stopniowe zwiększanie trudności itp

Klasy czwarte i piąte pracowały na lekcjach. Realizowały projekt kot goni mysz, ale w wersji z liczeniem punktów i z pojawianiem się nowych myszek i innych obiektów.

Każdy z uczniów był dumny bo realizował swój własny pomysł. Najzdolniejsi utworzyli gry w których zliczane jest ilość zjedzonych myszek w określonym czasie i w których pojawiają się dalsze poziomy (trudności gry).

W klasie 4 (integracyjnej) uczniowie pracowali nad animacją w Scratch z nie mniejszą radości i zapałem. Rozbudzała ich pomysły i kreatywność.

Przeprowadziliśmy również konkurs „Animacja w Scratchu do ulubionego wiersza lub piosenki”. Otrzymaliśmy 19 prac. Nagrodziliśmy najlepsze prace . Które zostały umieszczone na stronie naszych pracowni.

Tydzień kodowania odbywał się u nas pod hasłami, które mamy nadzieje zostaną z naszymi uczniami na cały rok, a może nawet i na zawsze:

  • Dam radę zamiast nie dam rady
  • Doświadczam zamiast rozczarowałem się
  • Chcę/nie chcę zamiast muszę
  • Potrafię zamiast udało mi się
  • Decyduję zamiast powinienem
  • Mam wybór zamiast należy
  • Zadanie zamiast problem
  • Nauczę się zamiast nie potrafię

Zadziwiająco szybko nasi uczniowie z zadowoleniem zaczęli używać proponowanych zwrotów :-).

Nasze koła realizowane w ramach KN zamieniły się z kół wyrównujących braki w koła młodych programistów.

Zawiązało się koło 4 uczniów oprogramowujących roboty zrobione z klocków Lego. Robot był prezentowany na przerwach (podczas tygodnia kodowania) na korytarzach szkolnych.

A ze wszystkiego najbardziej cieszy nas fakt, że nasza praca zaowocowała wyjątkowym zjawiskiem. Uczniowie którzy na lekcjach skończą swoją obowiązkowa pracę, dla rozrywki sięgają właśnie po Scratcha :-).

Pracownia komputerowa
      2 1 1
Pracownia komputerowa
      2 1 4
Miś Kasowniś
Wakacje
OKBDI
71,976 unikalne wizyty